Cum depasim starile emotionale negative

Pin It

Bine te-am găsit,

Vreau să abordăm azi o temă foarte delicată și anume cum ne gestionăm stările emoționale negative atunci când apar. Majoritatea dintre noi obișnuim să fugim de propriile noastre stări emoționale sau să ne protejăm de ele creându-ne o zonă de confort, dar prin asta nu facem decât să prelungim agonia interioară, deși pe moment poate părea că am rezolvat problema.

Tendința noastră inconștientă este de run or fight, adică fie fugim de emoțiile negative căutând repede diverse refugii , fie să ne luptăm cu ele, judecându-ne și risipind astfel o cantitate enormă de energie, ceea ce duce în timp la boală.

De aceea, azi îți voi împărtăși o tehnică care pentru mine a funcționat mereu și o aplic în continuare ori de câte ori mă confrunt cu o stare așa-zis negativă sau de disconfort interior. Este o tehnică propusă de călugărul zen Thich Nhat Hanh și care te poate ajuta să îți rezolvi cu ușurință problemele emoționale vechi, întrucât e păcat ca, pentru niște evenimente marcante din trecut să nu te poți bucura de viață la maximul tău potențial ca om. Astfel:

  1. Atunci când apare o stare negativă care te sabotează, rămâi prezent(ă) și observă gândul, respectiv emoția. Nu fugi de această stare și nu o ignora, s-ar putea să fie ocazia perfectă de a te cunoaște mai bine și de a scoate la lumină ceea ce îți făcea rău de multă vreme.
  2. Observă cu maximă claritate ce te-a supărat de fapt, ce gând, amintire sau judecată a cauzat starea respectivă. Orice gând care cauzează iritare, indiferent de trecut, prezent sau viitor este bine să fie observat în acest fel.
  3. Ce simți în corp? Observă ce senzații a cauzat în corp gândul respectiv? Ce emoții a stârnit în tine? Cum te simți cu privire la gândurile respective?De pildă, poți să simți o senzație în stomac sau o încălzire la nivelul capului. Indiferent de senzație, ai grijă să nu insiști prea mult în a eticheta mental ceea ce simți. Doar observă legătura dintre emoție și senzația pe care ți-o dă.
  4. Odată ce ai identificat în mod clar gândul și emoția aferentă, închide ochii și explorează imaginile pe care mintea ta le-a creat referitor acestea. Ce imagini, culori, forme, sunete sau simboluri îți creează acele gânduri și emoții ? Ce îți apare instant în minte când le experimentezi? Cel mai important lucru este de a lăsa gândurile și emoțiile să creeze imaginile în timp ce tu devii pur și simplu conștient de ceea ce reprezintă acestea (de ex. pot fi imagini cu tine când erai copil sau figura unui membru din familie, etc).
  5. Așează-ți apoi palmele una deasupra celeilalte pe zona abdominală. Inspiră și expiră profund.
  6. Vizualizează imaginea gândului dureros și emoția care îl însoțește ca și cum ar fi un copil nou-născut învelit într-o pătură călduroasă, ținut cu grijă și multă iubire aproape de inima ta, în timp îl privești cu compasiune sinceră în centrul inimii.
  7. Transmite-i apoi imaginii că știi că este acolo, că o recunoști și că vei avea grijă de ea să o tratezi cu compasiune, până când e gata să plece. Aducându-ți atenția către imaginile pe care le creează gândurile și emoțiile dureroase și prin încercarea de a le primi cu inima deschisă, practic faci cel mai natural lucru – le recunoaști existența și îți exprimi dragostea față de toate aspectele tale interioare (atât față de cele luminoase, cât mai ales față de cele umbroase).

Astfel, în loc să ne luptăm cu gândurile incomode, cu emoțiile și efectele lor neplăcute sau să le renegăm, le arătăm o profundă acceptare necondiționată. Chiar dacă poate nu sunt dispuse să plece prea repede, dacă am comunicat cu ele, e necesar să avem încredere că vor pleca. Ce a fost mai important am făcut.

Acest procedeu este foarte similar și cu tehnica Letting go propusă de David Hawkins și poate fi o adevărată sursă de vindecare.

Întrucât tendința obișnuită este de a suprima aceste gânduri și emoții cauzatoare de disconfort, de cele mai multe ori ne amăgim că ne vom ocupa de ele mai târziu, dar timpul trece și acel mai târziu nu mai vine niciodată. Însă oferindu-ne răgazul de a le asculta mesajul și de a le accepta fără judecăți și fără a opune rezistență, este un pas foarte important ale cărei efecte vor fi resimțite în starea noastră de bine.

Personal, aș recomanda să începi această tehnică încă de la primele semnale pe care ți le dă corpul sau starea ta energetică și să observi apoi efectele pe calea vindecării.

Corpul nostru e făcut să fie fericit, iar dacă vreun anumit gând sau emoție îi perturbă starea de bine sau de sănătate, e indicat să ascultăm care e mesajul, pe principiul nu ucide mesagerul doar pentru că nu-ți convine mesajul! Tot ce vine înspre noi, fie că e pozitiv sau negativ, confortabil sau inconfortabil, e spre binele nostru.

De fapt, e mai mult decât o tehnică, e o modalitate pașnică de a face față furtunilor din viața noastră. Folosește-te de această oportunitate și întreaga atitudine față de viață va deveni din ce în ce mai senină în timp.

Mult succes,

Adela Haru

Daca ti-a placut acest articol spune multumesc printr-un share
Pin It

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Folosim cookies pentru a ne asigura ca iti oferim cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Daca ramai in continuare pe site ne asiguram ca ai facut o alegere buna.